balk
Ga Terug

 

Een nieuw jaar, een verbeterde Ferratum

Bij Ferratum zijn we constant bezig om onze diensten nog beter te laten aansluiten op uw wensen. Wellicht heeft u wel gemerkt dat er de laatste weken enkele dingen verandert zijn bij Ferratum. Wij hebben sinds kort ons vernieuwde aanvraagproces gelanceerd! Het doet ons veel deugd om te zien dat iedereen zo enthousiast is over het vernieuwde systeem. De afgelopen periode was dan ook eentje waar wij als Ferratum met veel plezier op terug kijken. Door de drukte van de afgelopen periode is het voorgekomen dat het soms iets langer duurde voordat u antwoorden kreeg op mails en kon de verwerkingstijd van de terugbetaling iets langer duren. Wij danken u voor uw begrip en waarderen dit ten zeerste.

 

Wat is er allemaal veranderd

Eén van de verandering voor u is dat het vanaf nu mogelijk is om betalingen te verrichten via iDEAL. Hierdoor zal het nog eenvoudiger zijn om uw terugbetaling te doen en zal deze nog sneller verwerkt worden. U kunt nu uw lening terugbetalen en dezelfde dag nog een nieuwe aanvraag doen.

U heeft wellicht ook gemerkt dat u bij het indienen van een nieuwe aanvraag uw ID document kan toevoegen aan uw aanvraag. Zo hoeft u dus, zoals voorheen, niet meer uw ID te mailen naar onze klantenservice.

Elke klant van Ferratum krijgt nu ook zijn eigen profiel bij Ferratum. U kan zich hierin inloggen door op “Mijn Ferratum” te klikken (rechtsboven op de website). Hier kunt u uw gegevens beter beheren en heeft u een beter overzicht van uw leningen en aanvragen. Ook kunt u via uw “Mijn Ferratum” profiel nog sneller en eenvoudiger een aanvraag doen als bestaande klant. Dit kan al door middels één simpele klik! De inloggegevens van uw “mijn Ferratum” profiel ontvangt u zodra uw eerste aanvraag is goedgekeurd. Vraag nu snel aan door op de onderstaande “Vraag Nu Aan” knop te drukken.

 

Vraag nu aan

 

In de huid van een Ferratum klant

Hieronder vindt u het verhaal van een nieuwe klant die voor het eerst een aanvraag bij Ferratum doet.

 

Voor de aanvraag

Ik ga voor de eerste keer een aanvraag doen bij Ferratum. Ik ben benieuwd hoe eenvoudig en snel het zal zijn. Als je op de website van Ferratum terecht komt springt er één ding in het oog. De grote “Vraag Aan” knop. Exact waar ik naar opzoek was, simpel en direct. Ik ga voor een lening van €200 en kies voor een termijn van 30 dagen. Dit lijkt me wel voldoende om de onverwachte huishoudelijke uitgaven op te vangen. Deze €200 is voldoende om mij even uit de nood te helpen. Ik geef mijn email adres en telefoon nummer op, we zijn vertrokken. Wish me luck!

 

Tijdens de aanvraag

Er wordt mij gevraagd om mijn ID-kaart of paspoort up te loaden. Ik kies voor een foto van mijn paspoort, dit is namelijk maar één foto, minder werk dus. Helaas heb ik geen scanner, gelukkig zie ik dat Ferratum hier aan gedacht heeft en ik gebruik kan maken van mijn webcam om een foto van mijn paspoort te maken. Wil ik een selfie toevoegen? Ik waag het er op. dan kunnen de werknemers bij Ferratum ook nog eens lachen, fotomodel ben ik helaas net niet.

Ik kom op de volgende pagina terecht, ik zie dat mijn persoonlijke gegevens al ingevuld zijn door de website, dat spaart me weer extra moeite uit. Dit gaat best wel lekker. Ik hoef enkel mijn adres en financiële gegevens nog in te vullen. Twee minuten later zitten we weer op de volgende pagina. Ik kies voor Global Guarantee als garantsteller, ik heb namelijk snel wat geld nodig, geen tijd voor een persoonlijke garantstelling. Er zijn enkele kosten verbonden aan Global Guarantee, maar dit heb ik er wel voor over. Hoe sneller ik het geld ontvang hoe beter, de onverwachte uitgaven moeten namelijk snel worden opgevangen.

Ik bevestig mijn aanvraag. Vervolgens wordt er mij de keuze aangeboden om mijn bankrekening nu of later via iDEAL te verifiëren. Ik kies ervoor om het nu te doen, dan is dat achter de rug. “Uw aanvraag is afgerond” krijg ik te zien, dat was snel. Ik denk dat ik er tien minuten over heb gedaan. Twee minuten hiervan waren nog de juiste pose voor mijn selfie te kiezen. Dat is wat ik nou gemakkelijk noem. Nu is het wachten op het geld.

 

Na de aanvraag

Ongeveer een uurtje later ontvang ik een e-mail dat mijn aanvraag is verwerkt en mijn lening aan mij is uitbetaald. In deze mail staat ook mijn pincode vermeld. Via deze pincode kan ik inloggen op “Mijn Ferratum”. Via “Mijn Ferratum” kan ik mijn gegevens beheren en heb ik ook een handig overzicht van mijn lening. Ook kan ik in de toekomst sneller aanvragen doen, dan hoef ik niet steeds al mijn informatie in te geven. Ik ben nog steeds benieuwd hoe lang het zal duren voor het geld op mijn rekening zal staan. Even later controleer ik mijn bankrekening en zie ik dat ik het geld ontvangen heb. Ik moet zeggen dat mijn eerste ervaring met Ferratum mij goed bevallen is. Ik zal mijn vrienden en familie zeker aanraden om Ferratum te gebruiken als ze snel wat geld nodig hebben.

 

Tot slot

Er zijn in de laatste weken dus enkele dingen veranderd bij Ferratum. Echter zijn onze normen en waarden hetzelfde gebleven. Bij Ferratum willen wij de klant een snelle, betrouwbare en veilige lening aanbieden. Door deze aanpassingen zal dit nog beter lukken dan voorheen. 

 

Vraag nu aan