balk
Ga Terug
de weg naar een gezonder leven

We zijn dol op de zomer!

Lekker genieten van de vakantie, het warme weer en vrije tijd met vrienden. Voor de meesten van ons betekent de zomer ook dat we meer eten en drinken dan eigenlijk zou moeten en dat we een stuk minder slapen.

Nu het einde van de zomer in zicht komt, is het een goed moment om je weer om je lichaam en je geest te bekommeren.

Hier zijn vijf stappen voor een gezonder lichaam en een gezondere geest:

 

1. Meer water drinken

Ons lichaam vast terwijl we slapen en dat betekent dat we snel wat moeten drinken nadat we wakker worden. De beste keuze is een glas warm water met vers citroensap zodat je lichaam langzaam wakker kan worden. Drink altijd water op kamertemperatuur; als het water te koud is, krimpen je bloedvaten en wordt het water minder snel opgenomen.

Veel mensen kiezen ‘s ochtends voor een kop koffie en dat is prima, maar drink daarna ook een glas water zodat je niet uitdroogt.

Probeer elke dag twee liter water te drinken. Koop een roestvrijstalen fles of bidon die je gedurende de dag kunt vullen.

 

2. Meer slapen

Slaap is onmisbaar voor een goede gezondheid. Een nacht goed slapen verhoogt je stofwisseling, geeft je lichaam de kans om te herstellen en je huidcellen om te kunnen regenereren, en je geest krijgt de kans de gebeurtenissen van de dag te verwerken.

Onderzoeken wijzen uit dat zeven tot acht uur slaap per nacht optimaal is. Iedereens ritme is uiteraard verschillend maar een goede vuistregel is van 22.00 tot 06.00 uur. Welke tijd je ook kiest, zorg ervoor dat je je slaap prioriteit geeft.

 

3. Meer bewegen

Onze lichamen zijn gebouwd om te bewegen en het gebrek aan fysieke activiteit heeft negatieve effecten op het lichaam. Hoewel je zou moeten streven naar regelmatige beweging zoals sportschoolbezoek, krachttraining of yoga, kun je je lichaam weer aan beweging laten wennen door gewoon te gaan lopen in plaats van de bus te nemen. Stap op weg naar je werk een paar haltes van te voren uit en ga de laatste 20 tot 30 minuten lopen.

Op kantoor kun je kijken of er staande bureaus beschikbaar zijn zodat je niet de hele dag hoeft te zitten. Maak tijdens de lunch een wandeling, dat doet wonderen voor je fysieke en mentale gesteldheid. Strek de benen, maak je geest leeg en geniet van de frisse lucht.

 

4. Mediteer

De voordelen van meditatie zijn al veelvuldig wetenschappelijk bewezen. Het hoeft niet eens geavanceerd of formeel te gebeuren. Sterker nog, een van de grootste voordelen van mediteren is dat je het altijd en overal kunt doen, op kantoor, in de bus of thuis.

Begin je dag met 5 tot 10 minuten meditatie en sluit je dag er ook weer mee af. Daarnaast kun je in de loop van de dag korte pauzes nemen om je even te centreren - concentreer je gewoon even op je ademhaling. Dit helpt bij het loslaten van stress en zorgen - of dat nu over je werk gaat of over je financiën - bij het hervatten van je gedachten en bij het scherp houden van je concentratie.

 

5. Begin de dag goed

De beste manier om aan je dag te beginnen is met een goed ontbijt. Probeer eens een heerlijke groentensmoothie, wat eiwitrijke havermout of wat versgeperst vruchtensap.

Misschien ben je geen ochtendmens en heb je nooit tijd om thuis te ontbijten - dat kan! Drink dan nadat je wakker bent geworden een glas water en koop een smoothie of kant-en-klaarontbijtje in een koffietentje of supermarkt op weg naar je werk en eet wat wanneer je op kantoor bent.

 

6. Begin vandaag nog

Het ideale moment om je om je lichaam en geest te bekommeren, is tien jaar geleden. Het volgende beste moment is nu, geen excuses.

Dus of je nu wat hulp nodig hebt om een sportschoolabonnement te nemen, een nieuw matras te kopen voor een betere nachtrust, of om eiwitpoeder of verse producten aan te schaffen om je nieuwe dieet goed te beginnen, met een kortetermijnlening van Ferratum Money kunnen we je vandaag nog helpen.

Vraag online een lening aan, dan staat het geld binnen een paar uur op je rekening.

 Beoordeel ons! Beoordeel deze chat zodat wij onze service kunnen verbeteren. +