balk

Vragen over de Minilening & Pluslening

top: 

Top 5 meestgestelde vragen

top FAQ: 

Ik heb mijn aanvraag succesvol afgerond, wanneer kan ik deze op mijn rekening verwachten?

Zodra u uw aanvraag met succes heeft afgerond komt deze bij onze klantenservice terecht. Vervolgens gaan zij zo spoedig mogelijk over tot het goedkeuren van uw aanvraag. Hoe zorgt u er voor dat uw aanvraag sneller goedgekeurd kan worden? Zorg ervoor dat u een geldig ID-document upload en dat u de Account Selector heeft uitgevoerd met het door u opgegeven rekeningnummer, dit rekeningnummer moet ook op uw naam staan. Zodra uw aanvraag is goedgekeurd staat uw lening binnen 24 uur op uw rekening. 

Let op: Wij zijn afhankelijk van de verwerkingstijd tussen banken. Wordt uw aanvraag in het weekend goedgekeurd, dan zal deze pas op de eerst volgende werkdag op uw rekening staan.

Wat moet ik doen als ik niet op tijd kan terugbetalen?

Kunt u door onverwachte omstandigheden uw lening niet op of voor de vervaldatum voldoen, neem dan contact op met de klantenservice. Zo kunt u een regeling treffen in verband met uw betaling. Stuurt u geen email dan kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.

Hoe kan ik mijn mobiel telefoonnummer aanpassen?

Om uw telefoonnummer te wijzigen dient u op de ''Log in'' knop klikken. Deze vindt u bovenaan op de website aan de rechterkant. U heeft daar de keuze uit 2 knoppen: ''Verstuur pincode'' en ''Ik heb een nieuw telefoonnummer''. Klik op de ''Ik heb een nieuw telefoonnummer'' knop en vul de gevraagde gegevens in. Voor hulp kunt u contact opnemen met de klantenservice.

Ik heb geen pincode ontvangen, wat nu?

Heeft u als bestaande klant een pincode aangevraagd en deze niet ontvangen? Dan verzoeken wij u vriendelijk volgende stappen te ondernemen:

  • Zet uw mobiele telefoon uit en weer aan. Dit lost in 80% van de gevallen het probleem al op
  • Kijk of het geheugen van uw telefoon niet vol zit
  • Controleer of uw mobiele telefoon de functie ''automatisch blokkeren'' niet aan heeft staan. Schakel dit uit wanneer dit aan staat
  • Heeft u een prepaid telefoon? Dan is het mogelijk dat uw provider het bericht niet doorlaat. Wij verzoeken u dan vriendelijk om contact op te nemen met uw provider

Heeft u deze stappen doorlopen en nog steeds geen pincode ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via de Livechat. Onze klantenservice zal u dan na enkele persoonlijke vragen uw aangevraagde pincode toesturen.

Wat zijn de voorwaarden een persoonlijk garantsteller?

Hieronder kunt u lezen waar de persoonlijke garantiestelling aan moet voldoen:  
 
1) De garantiegever mag niet: 
 
✓ uzelf zijn (U kunt niet garant staan voor uw eigen overeenkomst); 
 
✓ een krediet bij ons hebben; of 
 
✓ reeds persoonlijke garantiegever zijn voor een andere overeenkomst met ons.  
 
2) De persoonlijke garantiesteller verstuurt per email een kopie van zijn/haar identiteitsbewijs, alsmede een kopie van een bankafschrift en een salarisstrook, en gaat akkoord met de voorwaarden van de garantiestelling. De garantiesteller verstrekt ons ook de benodigde informatie over zijn identiteit, financiële positie, inclusief over vaste inkomsten en uitgaven. De eventuele echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner van de garantiesteller dient de garantiestelling ter goedkeuring te ondertekenen.  
 
3) De persoonlijke garantiesteller moet tevens voldoen aan de volgende voorwaarden en dit moet (aantoonbaar) blijken uit de aangeleverde documenten:  - De garantiesteller is ten minste 25 jaar oud en is woonachtig in Europa.  - Het maandelijkse termijnbedrag van de lening is niet hoger dan 40% van het verschil tussen vaste inkomsten en vaste uitgaven van de garantiesteller.  
 

Voor verder informtie kunt u vinden in de Declaration Guarantee.

Voordat: 

Voordat u aanvraagt

Voordat FAQ: 

IBAN-verificatie, waarom?

Om de veiligheid van uw lening te garanderen vragen wij u om uw bankrekening te verifiëren. Dit kan zeer eenvoudig en snel via de Trustly Account Selector tijdens het aanvraagproces. Deze verificatie wordt alleen gedaan ter controle van uw bankrekeningnummer.

Hoeveel kan ik de eerste keer lenen?

Bij uw eerste lening kunt u maximaal €600 aanvragen. Het kan voorkomen dat u, na onze kredietbeoordeling, een lager bedrag kunt lenen dan u heeft aangevraagd. Dit doen we dan uit voorzorg en ter bescherming van overkreditering.

 

   Vraag Nu Aan   

Op welke wijze kan ik de eerste keer een Minikrediet aanvragen?

U kunt eenvoudig een aanvraag doen via de online leenrekenmachine. Klik hiervoor op de onderstaande "Vraag nu aan" knop. U ontvangt een bevestigingsmail zodra de aanvraag is goedgekeurd.

 

   Vraag Nu Aan   

Hoe werkt de persoonlijke garantstelling?

Stap 1: U dient uw eigen aanvraaggegevens in te vullen.
Stap 2: Na goedkeuring en uitbetaling van uw lening, dient u de gegevens in te vullen van de persoon die garant staat voor het door u geleende bedrag. Deze persoon mag niet:

  • uzelf zijn (U kunt niet garant staan voor uw eigen overeenkomst);
  • een krediet bij kredietgever hebben; of
  • reeds persoonlijke garantiegever zijn voor een andere overeenkomst met kredietgever.

Stap 3: De persoonlijke garantiesteller verstuurt per email een kopie van zijn/haar identiteitsbewijs, alsmede een kopie van een bankafschrift en een salarisstrook, en gaat akkoord met de voorwaarden van de garantiestelling. De garantiesteller verstrekt ons ook de benodigde informatie over zijn identiteit, financiële positie, inclusief over vaste inkomsten en uitgaven. De eventuele echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner van de garantiesteller dient de garantiestelling ter goedkeuring te ondertekenen.

Stap 4: De persoonlijke garantiesteller moet tevens voldoen aan de volgende voorwaarden en dit moet (aantoonbaar) blijken uit de aangeleverde documenten:

  • De garantiesteller is ten minste 25 jaar oud en is woonachtig in Europa.
  • Het maandelijkse termijnbedrag van de lening is niet hoger dan 40% van het verschil tussen vaste inkomsten en vaste uitgaven.

Stap 5: Saldodipje zal daarnaast controleren of de overeenkomst gesloten kan worden met de persoonlijke garantiesteller in verband met de toepasselijke sanctieregelingen en de anti-witwasregelgeving. Het is Saldodipje in dat kader altijd toegestaan nadere informatie op te vragen bij en over de garantiesteller.

Stap 6: Saldodipje beoordeelt vervolgens of de garantiesteller voldoet aan de door gestelde voorwaarden.

Stap 7: U dient per email een ondertekend exemplaar van de garantie overeenkomst aan Saldodipje toe te sturen.

Waar moet ik alle documenten voor de persoonlijke garantstelling naar toe sturen?

U kunt de documenten voor de persoonlijke garantstelling toesturen naar klantenservice@saldodipje.nl.

Wat is het verschil tussen een Minilening en een Pluslening?

Een Ferratum Minilening is ideaal wanneer u snel een klein bedrag over een kleine periode moet lenen. Zo kunt u tot maximaal €1000 lenen over 45 dagen. Bij een Ferratum Pluslening kunt u hogere bedragen lenen met een langer leentermijn. Een bedrag tot €1500 over 62 dagen kan geleend worden bij een Pluslening. Meer informatie over onze producten kunt u hier terugvinden. 

Wat is de leentermijn voor een Ferratum Pluslening?

Een Ferratum Pluslening heeft een leentermijn van 62 dagen. De terugbetaling van de lening gebeurd in 2 termijnen. De eerste betaling moet gedaan worden na 31 dagen en de laatste/tweede betaling na 62 dagen. Leent u €1100 dan betaalt u na 31 dagen €559,14 terug en na 62 dagen betaalt u €559,15 terug. Dit is een totaal van €1118,29.

Hieronder kunt u lezen waar de persoonlijke garantiestelling aan moet voldoen:  
 
1) De garantiegever mag niet: 
 
✓ uzelf zijn (U kunt niet garant staan voor uw eigen overeenkomst); 
 
✓ een krediet bij ons hebben; of 
 
✓ reeds persoonlijke garantiegever zijn voor een andere overeenkomst met ons.  
 
2) De persoonlijke garantiesteller verstuurt per email een kopie van zijn/haar identiteitsbewijs, alsmede een kopie van een bankafschrift en een salarisstrook, en gaat akkoord met de voorwaarden van de garantiestelling. De garantiesteller verstrekt ons ook de benodigde informatie over zijn identiteit, financiële positie, inclusief over vaste inkomsten en uitgaven. De eventuele echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner van de garantiesteller dient de garantiestelling ter goedkeuring te ondertekenen.  
 
3) De persoonlijke garantiesteller moet tevens voldoen aan de volgende voorwaarden en dit moet (aantoonbaar) blijken uit de aangeleverde documenten:  - De garantiesteller is ten minste 25 jaar oud en is woonachtig in Europa.  - Het maandelijkse termijnbedrag van de lening is niet hoger dan 40% van het verschil tussen vaste inkomsten en vaste uitgaven van de garantiesteller.  
 

Voor verder informtie kunt u vinden in de Declaration Guarantee.

Tijdens: 

Tijdens uw aanvraag

Tijdens FAQ: 

Hoelang duurt het voordat ik mijn geld ontvang?

Zodra wij uw aanvraag hebben ontvangen zullen wij hier zo spoedig mogelijk mee aan de slag gaan. Na het verwerken en goedkeuren van uw aanvraag gaan wij over tot de uitbetaling van uw aanvraag. Wanneer de goedkeuring is gebeurd kunt u uw lening binnen 24 uur op uw rekening verwachten. Let op: Wij zijn afhankelijk van de verwerkingstijden tussen banken. In het weekend betalen banken niet uit. Hierdoor kan het langer dan 24 uur duren als u een aanvraag in het weekend doet.

Mijn "nieuw leenvoorstel" link doet het niet. Wat nu?

In dit geval verzoeken wij u vriendelijk een nieuwe aanvraag in te dienen voor het nieuwe bedrag. Wij zullen deze dan zo snel mogelijk in behandeling nemen.

Wat is "Mijn Ferratum"?

"Mijn Ferratum" is een accountfunctie voor bestaande klanten. Middels de ontvangen pincode kunt u inloggen. Functies binnen "Mijn Ferratum" zijn:

  • Zie de status van uw minilening
  • Betaling van uw openstaande bedrag via iDeal
  • Nog sneller een nieuwe lening aanvragen. De gegevens die zijn gebruikt bij uw vorige lening worden namelijk opgeslagen
  • Snel en eenvoudig uw persoonlijke gegevens wijzigen
  • Overzicht van uw leenhistorie

Wat is een pincode?

Bij uw eerste uitbetaling bij Ferratum maakt het systeem een "Mijn Ferratum"-account voor u aan, bij het inloggen vult u simpelweg uw mobiel en geboortedatum in. Het systeem stuurt u een unieke pincode toe via SMS. Let op! Deze pincode is maar 10 minuten geldig.

Ik heb geen pincode ontvangen, wat nu?

Indien u geen pincode heeft ontvangen kan dit komen doordat u een nieuw mobiel nummer heeft of dat het sms bericht wordt geblokkeerd door uw provider. U kunt via de optie ''Ik heb een nieuw telefoonnummer'' bij het inloggen uw mobiel nummer wijzigen. Lukt dit niet? Neem dan contact op met de klantenservice voor extra hulp.

Mijn pincode werkt niet, wat nu?

Neem contact op met de klantenservice voor hulp. Onze klantenservice zal u dan na enkele persoonlijke vragen uw aangevraagde pincode toesturen.

Ik moet aanvullende informatie/documenten opsturen, hoe kan ik dit aanleveren?

U kunt de gevraagde documenten eenvoudig uploaden tijdens uw leenaanvraag of toesturen naar klantenservice@saldodipje.nl.

Gelieve aandacht voor het volgende:

  • Als de gevraagde informatie een ID document betreft, en u wenst hiervoor een ID-kaart te gebruiken, gelieve de voor- en achterkant van uw bewijs te mailen.
  • TIP: Maak een duidelijke digitale foto van het document en verstuur deze als bijlage via e-mail.
Na uw: 

Na uw aanvraag

Na uw FAQ: 

Wanneer moet ik het minikrediet terugbetalen?

Het terugbetalen van uw lening doet u aan het einde van uw leentermijn en kunt u doen via uw persoonlijke "Mijn Ferratum" account. Hoe u kunt inloggen op uw "Mijn Ferratum" account staat eerder op de pagina uitgelegd. Zodra u bent ingelogd kunt u uw Minikrediet eenvoudig terugbetalen via de oranje betaalknop(pen).

Hoe kan ik mijn Pluslening terugbetalen?

Het terugbetalen van uw Pluslening kunt u, net zoals bij een Minikrediet, doen in uw "Mijn Ferratum" account. U kunt hier in termijnen terugbetalen via de oranje betaalknoppen. Zodra u uw 1e termijn heeft betaald kunt u uw 2e termijn betalen.

Het is ook mogelijk om uw Pluslening in 1 keer terug te betalen. Wanneer u uw lening in 1 keer of sneller terugbetaald zal u minder rente betalen bij uw lening.

Wat is de snelste manier om mijn factuur te voldoen?

Via de oranje betaalknoppen in uw "Mijn Ferratum" account.

Ik heb mijn openstaande bedrag op tijd voldaan, kan ik direct een nieuw minikrediet aanvragen?

Ja dat kan! Binnen enkele minuten kunt u via uw "Mijn Ferratum" een nieuwe aanvraag indienen. Let wel op: Wanneer u voor het eerst een minikrediet wilt aanvragen dient u eerst het reguliere aanvraagproces door te gaan alvorens u toegang krijgt tot uw "Mijn Ferratum" account.

Ik wil eerder aflossen, kan dat?

Ja, u kunt het minikrediet altijd eerder aflossen voordat de looptijd is verstreken. U dient dan wel het gehele overeengekomen bedrag te voldoen. U kunt de betaling snel en eenvoudig voldoen via iDeal middels uw "Mijn Ferratum" account.

Hoe moet ik het openstaande bedrag overmaken?

U kunt bij Ferratum via iDeal betalen!  U kunt uw openstaande bedrag eenvoudig overmaken via iDeal middels uw "Mijn Ferratum" account. Bent u uw factuur kwijt? Neem dan contact op met de klantenservice.

Ik ben mijn factuur kwijt. Waar kan ik de betalingsgegevens terugvinden?

Dat is geen probleem, in dit geval verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier. Selecteer het onderwerp "Factuur opvragen" zodat wij direct kunnen zien dat wij u een factuur moeten toesturen.

Krijg ik nog een sms als mijn lening is voldaan?

Er worden geen sms berichten meer verzonden na het inlossen van de lening. Dit is vervangen door een email bericht. Uw afschrijving op uw bankafschrift is voor u echter ook een bewijs van betaling.

Krijg ik nog een sms als herinnering dat ik mijn lening moet afbetalen?

Er worden geen sms berichten meer verzonden als herinnering voor het afbetalen van de lening. Dit is vervangen door een email bericht.

TIP: Zet de uiterste betaaldatum in uw agenda of telefoon.