balk

Vragen over de Minilening & Pluslening

top: 

Top 5 meestgestelde vragen

top FAQ: 

Ik heb mijn aanvraag succesvol afgerond, wanneer kan ik deze op mijn rekening verwachten?

Zodra u uw aanvraag met succes heeft afgerond komt deze bij onze klantenservice terecht. Vervolgens gaan zij zo spoedig mogelijk over tot het goedkeuren van uw aanvraag. Hoe zorgt u er voor dat uw aanvraag sneller goedgekeurd kan worden? Zorg ervoor dat u een geldig ID-document upload en dat u de testbetaling heeft uitgevoerd vanop het door u opgegeven rekeningnummer, dit rekeningnummer moet ook op uw naam staan. Zodra uw aanvraag is goedgekeurd staat uw lening binnen 24 uur op uw rekening. 

Let op: Wij zijn afhankelijk van de verwerkingstijd tussen banken. Wordt uw aanvraag in het weekend goedgekeurd, dan zal deze pas op de eerst volgende werkdag op uw rekening staan.

Wat moet ik doen als ik niet op tijd kan terugbetalen?

Kunt u door onverwachte omstandigheden uw lening niet op of voor de vervaldatum voldoen, dan verzoeken wij u vriendelijk om een mail te sturen naar debiteuren@ferratum.co.uk op de vervaldatum. Zo kunt u dan een regeling treffen in verband met uw betaling. Stuurt u geen email dan kunnen er extra kosten aan uw lening worden toegevoegd.

Hoe kan ik mijn mobiel telefoonnummer aanpassen?

Om uw telefoonnummer te wijzigen moet u op de ''Mijn Ferratum'' knop klikken. Deze vindt u bovenaan de website aan de rechterkant. Eenmaal daar op geklikt heeft u de keuze tussen 2 knoppen: ''verstuur pincode'' en ''ik heb een nieuw telefoonnummer''. Klik op de ''ik heb een nieuw telefoonnummer'' knop en vul de gevraagde gegevens in. 

Ervaart u hier nog problemen mee? Neem dan contact op met onze klantenservice via email of de Livechat.

Ik heb geen pincode ontvangen, wat nu?

Heeft u als bestaande klant een pincode aangevraagd en deze niet ontvangen? Dan verzoeken wij u vriendelijk volgende stappen te ondernemen:

  • Zet uw mobiele telefoon uit en weer aan. Dit lost in 80% van de gevallen het probleem al op;
  • Kijk of het geheugen van uw telefoon niet vol zit;
  • Controleer of uw mobiele telefoon de functie ''automatisch blokkeren'' niet aan heeft staan. Schakel dit uit moest het aanstaan;
  • Heeft u een prepaid telefoon? Dan is het mogelijk dat uw provider het bericht niet doorlaat. Wij verzoeken u dan vriendelijk om contact op te nemen met uw provider.

Heeft u deze stappen doorlopen en heeft u nog steeds geen pincode ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via de Livechat. Onze klantenservice zal u dan na enkele persoonlijke vragen met uw aangevraagde pincode verschaffen.

Wat zijn de kosten van de externe garantsteller?

Als u een lening aanvraagt bij Ferratum moet u kiezen tussen een persoonlijke garantsteller of een externe garantsteller. Aan de externe garantsteller zijn extra kosten verbonden. Deze kosten moet u aan de garantsteller voldoen op of voor uw vervaldatum. De garantstellingskosten van de externe garantsteller kunt u hier terugvinden. 

Voordat: 

Voordat u aanvraagt

Voordat FAQ: 

Testbetaling van € 0,01. Waarom?

Om de veiligheid van uw lening te garanderen vragen wij u om uw bankrekening te verifiëren. Dit kan zeer eenvoudig en snel via de verificatieprocedure (iDeal) tijdens het aanvraagproces. Door via onze iDeal portal €0,01 naar ons over te maken is uw bankrekening binnen enkele minuten geverifieerd. Wij doen deze verificatie alleen ter controle van uw bankrekeningnummer.

Een transactie tussen verschillende banken neemt enige tijd in beslag. Ook wij zijn afhankelijk van de openings- en verwerkingstijden van de bank. Indien u hier meer informatie over wenst te krijgen adviseren wij u om contact op te nemen met uw bank.

Ik ben vaste klant maar ontvang toch de melding dat ik € 0,01 moet overmaken.

Wanneer u een vaste klant bent en van een ander bankrekeningnummer gebruik wenst te maken is dit uiteraard geen probleem. Het is dan echter wel mogelijk dat wij u vragen € 0,01 naar ons over te maken om uw nieuwe bankrekeningnummer te verifiëren. Dit doen wij alleen ter controle van uw bankrekeningnummer.

Hoeveel kan ik de eerste keer lenen?

Bij uw eerste lening kunt u tot € 800 aanvragen. Het kan voorkomen dat u, na onze kredietbeoordeling, een lager bedrag kunt lenen dan u heeft aangevraagd. Dit doen we dan uit voorzorg en ter bescherming van overkreditering.

Vraag nu aan

Op welke wijze kan ik de eerste keer een Minikrediet aanvragen?

U kunt eenvoudig een aanvraag doen via de online leenrekenmachine. Klik hiervoor op de onderstaande "Vraag nu aan" knop. U ontvangt een bevestigingsmail zodra de aanvraag is goedgekeurd.

 

Vraag nu aan

 

Tijdens de aanvraag dien ik een keuze te maken tussen garantstellingen, waarom?

De garantstelling zorgt ervoor dat Ferratum minimaal risico loopt over het uitgeleende bedrag. Tijdens de aanvraag kunt u een garantsteller selecteren. Hierbij heeft u de keuze uit een persoonlijke garantstelling, d.w.z. iemand uit uw privé-omgeving, of door gebruik te maken van de dienstverlening aangeboden door de externe garantsteller. Indien u ervoor kiest om gebruik te maken van de externe garantsteller wordt er een garantieprijs in rekening gebracht.

Hoe werkt de externe garantstelling?

De externe partij biedt u de service van garantstelling. Indien u geen persoonlijke garantsteller hebt biedt de externe garantsteller de ideale service aan waarbij u snel en eenvoudig gewaarborgd bij Ferratum een lening kunt aanvragen. Deze service verloopt naast de lening bij Ferratum. 

Klik hier voor meer informatie de over de externe garantsteller, algemene voorwaarden en de bijbehorende kosten.

Hoe werkt de persoonlijke garantstelling?

Stap 1: U dient uw eigen aanvraaggegevens in te vullen.
Stap 2: Bij de vervolgstap wordt de garantsteller gevraagd zijn/haar persoonlijke gegevens in te vullen.
Stap 3: De persoonlijke garantsteller verstuurt een kopie van zijn/haar legitimatiebewijs en een ondertekende versie van de overeenkomst hoofdelijke verbondenheid via e-mail. Op grond van artikel 1:88 BW dient uw eventuele echtgenoot de garantstelling ter goedkeuring te ondertekenen. Wij verwerken vervolgens uw aanvraag.

Welke documenten moet ik versturen voor de persoonlijke garantstelling?

  • Kopie van een Nederlands geldig identiteitsbewijs van de garantsteller (kopie van een kopie is niet mogelijk);
  • Een bankafschrift van uw garansteller (kopie of foto). Het bankafschrift mag niet ouder dan 3 maanden zijn;
  • Ondertekend exemplaar van de overeenkomst van hoofdelijke verbondenheid.

Waar moet ik alle documenten voor de persoonlijke garantstelling naar toe sturen?

U dient de bovenstaande documenten per e-mail te versturen naar: klantenservice@ferratum.co.uk
 

Wat is het verschil tussen een Minilening en een Pluslening?

Een Ferratum Minilening is ideaal wanneer u snel een klein bedrag over een kleine periode moet lenen. Zo kunt u tot maximaal €800 lenen over 45 dagen. Bij een Ferratum Pluslening kunt u hogere vedragen lenen over een hoger leentermijn. Een bedrag tot €1500 over 62 dagen kan geleend worden bij een Pluslening. Meer informatie over onze producten kunt u hier terugvinden. 

Wat is de leentermijn voor een Ferratum Pluslening?

Een Ferratum Pluslening heeft maar 1 leentermijn, het leentermijn bedraagt 62 dagen. De betaling van het leentermijn gebeurd in 2 termijnen. De eerste betaling moet gedaan worden na 31 dagen. De laatste/tweede betaling moet gedaan worden na 62 dagen. Leent u €1000 dan betaald u na 31 dagen €444,97 terug, na 62 dagen betaald u €571,46 terug. Dit is een totaal van €1016,43.

Tijdens: 

Tijdens uw aanvraag

Tijdens FAQ: 

Hoelang duurt het voordat ik mijn geld ontvang?

Zodra wij uw aanvraag hebben ontvangen zullen wij hier zo spoedig mogelijk mee aan de slag gaan. Na het verwerken en goedkeuren van uw aanvraag gaan wij over tot de uitbetaling van uw aanvraag. Wanneer de goedkeuring is gebeurd kunt u uw lening binnen 24 uur op uw rekening verwachten. Let op: Wij zijn afhankelijk van de verwerkingstijden tussen banken. In het weekend betalen banken niet uit. Hierdoor kan het langer dan 24 uur duren als u een aanvraag in het weekend doet.

Mijn "nieuwe aanbod" link doet het niet. Wat nu?

In dit geval verzoeken wij u vriendelijk een nieuwe aanvraag in te dienen voor het nieuwe bedrag. Wij zullen deze dan zo snel mogelijk in behandeling nemen.

Wat is "Mijn Ferratum"?

"Mijn Ferratum" is een accountfunctie voor bestaande klanten. Middels de ontvangen pincode kunt u inloggen. Functies binnen "Mijn Ferratum" zijn:

  • Zie de status van uw minilening;
  • Betaling van uw openstaande bedrag via iDeal;
  • Nog sneller een nieuwe lening aanvragen. De gegevens die zijn gebruikt bij uw vorige lening worden namelijk opgeslagen;
  • Snel en eenvoudig uw persoonlijke gegevens wijzigen;
  • Overzicht van uw leenhistorie.

Wat is een pincode?

Bij uw eerst uitbetaling bij Ferratum maakt het systeem een "Mijn Ferratum" voor u aan, bij het inloggen vult u simpelweg uw mobiel en geboortedatum in. Het systeem stuurt u een unieke pincode toe via SMS. LET OP! Deze pincode is maar 10 minuten geldig.

Ik heb geen pincode ontvangen, wat nu?

Indien u geen pincode hebt ontvangen zal dit voor een van de volgende redenen zijn; u heeft een nieuw mobiel nummer, het sms bericht wordt gebokkeerd door uw provider. U kunt via de optie ''nieuw mobiel nummer'' op uw "Mijn Ferratum" uw mobiel nummer wijzigen. Lukt dit niet? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het contact formulier.

Mijn pincode werkt niet, wat nu?

U kunt een aanvraag indienen zonder in te loggen via uw "Mijn Ferratum" account. Het systeem zal u als bestaande klant herkennen.

Ik moet aanvullende informatie opsturen, hoe kan ik dit aanleveren?

U kunt de gevraagde documenten eenvoudig uploaden tijdens uw leenaanvraag of mailen naar klantenservice@ferratum.co.uk (als bijlage). Gelieve aandacht voor het volgende:

  • Als de gevraagde informatie een ID document betreft, en u wenst hiervoor een ID-kaart te gebruiken, gelieve de voor- en achterkant van uw bewijs te mailen. TIP: Maak een duidelijke digitale foto van het document en verstuur deze als bijlage via e-mail.
Na uw: 

Na uw aanvraag

Na uw FAQ: 

Wanneer moet ik het minikrediet terugbetalen?

Het terugbetalen van uw lening doet u aan het einde van uw leentermijn en kunt u doen via uw persoonlijk ''Mijn Ferratum''-account. Hoe u kunt inloggen op uw ''Mijn Ferratum''-account staat eerder op de pagina voor u uitgelegd. Zodra u bent ingelogd op uw ''Mijn Ferratum''-account kunt u uw Minikrediet eenvoudig terugbetalen via de oranje betaalknop. Deze brengen u naar een iDeal betaalpagina waar u snel de betaling kunt uitvoeren. Heeft u gekozen voor Global Guarantee? Dan zullen er 2 betaalknoppen te zien zijn in uw ''Mijn Ferratum''-account. De tweede betaalknop is om uw betaling aan Global Guarantee te voldoen. 

Nadat Ferratum het minikrediet naar uw rekening heeft overgemaakt, ontvangt u meteen een factuur via e-mail. In deze factuur vindt u een iDeal link en de betaaldatum. Via de bijgevoegde iDeal link kun u snel en eenvoudig op ieder moment het openstaade bedrag voldoen via internetbankieren. Let op: Als u heeft gekozen voor Global Guarantee dan ontvangt u 2x een factuur met verschillende bedragen. Deze facturen zijn van:

  1. Ferratum - voor het leenbedrag en de rente;
  2. Global Guarantee - voor de vergoeding voor de garantiestelling.

 

Hoe kan ik mijn Pluslening terugbetalen?

Het terugbetalen van uw Pluslening kunt u, net zoals bij een Minikrediet, doen in uw ''Mijn Ferratum''-account. U kunt hier in termijnen terugbetalen via de oranje betaalknoppen. Zodra u uw 1e termijn heeft betaald kunt u uw 2e termijn betalen. 

Het is ook mogelijk om uw Pluslening in 1 keer terug te betalen. Door uw lening in 1 keer of sneller terug te betalen betaald u minder rente bij uw lening. 

Wat is de snelste manier om mijn factuur te voldoen?

Via de iDeal betaalknoppen in uw "Mijn Ferratum" account of via de persoonlijke iDeal link die u in uw factuur terug kunt vinden.

Ik heb mijn openstaande bedrag op tijd voldaan, kan ik direct een nieuw minikrediet aanvragen?

Ja dat kan! Binnen enkele minuten kunt u via uw "Mijn Ferratum" een nieuwe aanvraag indienen. Let wel op: Wanneer u voor het eerst een minikrediet wilt aanvragen dient u eerst het reguliere aanvraagproces door te gaan alvorens u toegang krijgt tot uw "Mijn Ferratum" account.

Ik wil eerder aflossen, kan dat?

Ja, u kunt het minikrediet altijd eerder aflossen voordat de looptijd is verstreken. U dient dan wel het gehele overeengekomen bedrag te voldoen. U kunt de betaling snel en eenvoudig voldoen via iDeal middels uw "Mijn Ferratum" account of via de iDeal link in uw factuur.

Hoe moet ik het openstaande bedrag overmaken?

U kunt bij Ferratum via iDeal betalen!  U kunt uw openstaande bedrag eenvoudig overmaken via iDeal middels uw "Mijn Ferratum" account of de link in uw factuur. Bent u uw factuur kwijt? Geen zorgen, u kunt uw factuur opvragen via www.ferratum.nl/contact.

Ik ben mijn factuur kwijt. Waar kan ik de betalingsgegevens terugvinden?

Dat is geen probleem, in dit geval verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier. Selecteer het onderwerp "Factuur opvragen" zodat wij direct kunnen zien dat wij u een factuur moeten toesturen. U factuur kunt u ook zelf opvragen in uw ''Mijn Ferratum'' account.

Krijg ik nog een sms als mijn lening is voldaan

Er worden geen sms berichten meer verzonden na het inlossen van de lening. Dit is vervangen door een email bericht. Uw afschrijving op uw bankafschrift is voor u echter ook een bewijs van betaling.

Krijg ik nog een sms als herinnering dat ik mijn lening moet afbetalen?

Er worden geen sms berichten meer verzonden als herinnering voor het afbetalen van de lening. Dit is vervangen door een email bericht. TIP: zet de uiterste betaaldatum in uw agenda of telefoon.

Spelvoorwaarden voor de actie van Ferratum

Klik hier voor onze algemene spelvoorwaarden.