balk
Ga Terug

 

Pakjesavond was ook dit jaar voor webwinkels weer een groot succes, met maandag 30 november als hoogtepunt. Deze dag werden er alleen bij bol.com alleen al 10 pakjes per seconde gekocht. Uit onderzoek blijkt dat inwoners uit Utrecht en Noord-Holland de meeste cadeautjes hebben besteld. De gemiddelde uitgave per cadeautje lag dit jaar op € 26. PostNL bezorgde in de dagen voor Sinterklaas maar liefst 1 miljoen pakjes per dag.

 

De minst gewaardeerde Sinterklaascadeaus van 2015

De Nederlandse veilingwebsite Marktplaats heeft direct na Sinterklaas een leuk rapport in de media gebracht. Marktplaats heeft namelijk uitgezocht welke producten het minst gewaardeerd werden dit jaar. Op de dag na Sinterklaas werd er bijgehouden welke producten het meeste werden aangeboden. Het aanbod cd’s, dvd’s en stropdassen steeg flink na 5 december.

 

De populariteit van Sinterklaas

Het Sinterklaasfeest ligt al enkele tijd onder vuur. Hierdoor heeft Kerst de afgelopen jaren aan populariteit gewonnen. Uit onderzoek van Ferratum blijk dat 41% van de Nederlanders dit jaar Sinterklaas heeft gevierd. Daar tegenover staat dat 79% van de Nederlanders dit jaar Kerst viert. Uit datzelfde onderzoek blijkt dat 52% van de consumenten evenveel heeft gespendeerd tijdens Sinterklaas als vorig jaar. Volgens de Ferratum klanten is het samenzijn met familie en geliefden het belangrijkste tijdens zowel Sinterklaas als Kerst.

 

Vraag nu aan